Brak wystarczającej mocy, to już nie problem. Powstał DC Booster

Jedno urządzenie, a w nim dwie w pełni funkcjonalne instalacje: stacja szybkiego ładowania pojazdów i magazyn energii. Jeśli zostanie do tego podpięta instalacja PV, to wówczas samochód będzie ładowany zieloną energią.

DC Booster jest patentem szczególnie korzystnym dla lokalizacji, które nie mają możliwości przebudowy sieci, a w związku z tym dysponują małą mocą przyłączeniową.

Rozwiązanie to jest najnowszym efektem pracy inżynierów ZPUE S.A., którzy szukali możliwości nie wymagającej radykalnej modernizacji sieci.

To urządzenie może znaleźć swoje zastosowanie na istniejących stacjach benzynowych, które dysponują mocą przyłączeniową na poziomie 50-70 kW, co wystarcza jedynie do zasilania dystrybutorów, oświetlenia czy małej gastronomii. Tymczasem przechodząc na elektromobilność, chcemy tam szybko „zatankować” samochód prądem – pokazuje przykładową lokalizację tego nowoczesnego rozwiązania infrastrukturalnego Krzysztof Wybrański, Dyrektor Rozwoju Nowych Technologii w ZPUE S.A.

Stacja ładowania pojazdów elektrycznych EV-CME zintegrowana z magazynem energii umożliwia bowiem efektywne ładowanie pojazdów elektrycznych, szczególnie w miejscach, które borykają się z niewystarczającą mocą lub też doprowadzenie tam przyłącza o dużej mocy może się okazać zbyt kosztowne.

Wystarczy 65 kW

Dzięki tej technologii możliwe jest umieszczanie stacji ładowania w strategicznych lokalizacjach bez konieczności znaczącej przebudowy istniejącej infrastruktury. Do zasilania DC Booster wystarczy posiadanie mocy przyłączeniowej do 65 kW, a więc często dostateczne jest istniejące już przyłącze.

Urządzenie to oferuje też wszystkie funkcje regulacyjne, jakie daje magazyn energii. Dodatkowo można też zasilać obwody rezerwowe (funkcja UPS). W momencie zaniku zasilania urządzenie jest w stanie dostarczać energię.

Krzysztof Wybrański wyjaśnia praktycznie, jak to działa:

Magazyn energii możemy ładować w momentach, kiedy są wolne moce. Dopiero, kiedy podjeżdża samochód, pobiera tę zgromadzoną energię. Jednak nie w jednym momencie i nie całość. Samochód z maksymalną mocą ładuje się przez 5-7 min, a potem obniża ją do poziomu 100, 80, 60 i wreszcie 50 kW.

Z DC Booster mogą korzystać w standardzie szybkiego ładowania CCS2 jednocześnie dwa samochody. A dodatkowo podpięte do tego urządzenia PV zapewnia ładowanie energią pochodzącą z OZE.

Produkt jest bardzo estetycznie wykonany, wyposażony w ekran multimedialny, na którym mogą się pojawiać treści reklamowe.

DC Booster firma pokazała na ostatnich monachijskich targach EES Europe, na których cieszył się ogromnym zainteresowaniem.

Szczegóły techniczne

W karcie tego urządzenia czytamy:

Obudowa stacji wykonana jest ze stali nierdzewnej malowanej proszkowo, posiada klasę szczelności IP54 oraz odporności mechanicznej IK10, co sprawia, że jest odporna na warunki atmosferyczne. Autoryzacja procesu ładowania odbywa się przez czytnik RFID lub opcjonalnie przez zewnętrzną aplikację.

EV-CME oferuje ładowanie pojazdów elektrycznych prądem stałym (DC) z mocą do 150 kW za pomocą dwóch złączy CCS typu 2. Urządzenie zasilane jest napięciem trójfazowym 400 V o częstotliwości 50 Hz w układzie TN, z mocą przyłączeniową 65 kVA. Stacja obsługuje protokół komunikacyjny OCPP 1.6 i jest standardowo wyposażona w modem GSM. Obsługa odbywa się za pomocą wyświetlacza dotykowego lub opcjonalnie przez aplikację operatora usługi ładowania.

Kluczowym komponentem stacji jest system magazynowania energii oparty na bateriach litowo-jonowych o pojemności 142 kWh.

Możliwe jest wykonanie EV-CME o wyższych parametrach.

Udostępnij

Wpisz wyszukiwane hasło i naciśnij Enter, aby wyszukać. Naciśnij klawisz ESC, aby anulować.

Back To Top